Followers

Thursday, December 31, 2009

65.gudbye 2009, hello 2010




selamat tinggal 2009

kenangan kenangan tahun ni terlalu byk..masam manis pahit masin semua ada la..cukup lengkap..mcm resipi! hehe..pendek kata asam garam telah dilalui..hikhik

cuma saya tanak reveal kt sini apa kenangan2 tu, sbb terlalu byk! org ckp jgn pandang belakang oke! hehe


selamat datang 2010

oke sempena tahun baru yg akan muncul lebih kurang sejam setengah je lg, oke tapi SAD pasal tak g sambut kt mane2 pun. dok umah je tgk bunga api dlm tv..SAD kan?? oh oh oh!

mcm2 azam yg saya teringin nk buat tahun ni..antaranya:

  • DIET! okeh DIET! ehem ehem betul ke ni cik yana nk DIET..mcm tak percaye je! haha..mulai esok saya nk diet dgn mengurangkan jumlah kabohidrat dan juga jumlah kalori + senaman ringan (kalo rajin..haha..turun naik tangga umah pun da kira mcm senaman ringan jugak kan??kihkih) pendek kata, nasi takmo mkn...saya mesti keraskan hati! oh please help me!! saya nk kurangkan dalam 10kg..takmo kurus sgt..takmo memuk sgt..hehe..just nice la..sedang sedang gitu..hehe..mesti DIET..mesti~!! tolonggggg..! any idea guys..??


  • yang kedua saya akan berusaha utk dptkan pekerjaaan..tak kesah la keje ape pun..mesti keje!kawan2 sumer dah bekerjaya..sdih gile..uwaaaaaa!


  • yg ketiga saya nk kembali pegang stereng..haha..pelik kan?? da lama saya dpt lesen full, tp sbb study kt johor then jarang pulang, dan jarang la dpt pegang stereng..sgt takut okeh..=( mungkin kena pegi balik tempat belajar memandu then upah org utk hilangkan ketakutan saya utk memandu!


  • yg keempat, harapan utk melangkah ke ♥peringkat pertama♥ hubungan kami..insyaAllah..

6 comments:

cikwa said...

gud lak yana... memang semakin hari usia makin ber+ macam2 kena capai....
utk yg ke4 tue hmm hmm yana dah semakin hampir...semoga berbahagia!~

cik yana said...

fur

tq fur..hehe..tatau la bleh penuhkan ke tak..yg paling takut yg first tu la..uwaaa!
yg number 4 tu, baru impian~~

Fauzana Sabri said...

2 bulan lepas, i ada jmpa dietitian. dia ckp nasi mmg kena amik tp dlm small portion. jgn dera perut. nnti penyakit lain plak yg dtg. lebihkan buah2an n sayur. mkn roti whole meal jerk. jgn mkn roti putih.

pastu, naik tangga x dikira sbg exercise. sesuatu xtvt kena capai pulse 120/min baru dikira sbg exercise.

atan said...

i love u syg... harap2 menjadi la program diet syg .i will support u always... abg doakan syg dpt keje yg elok n harap dapat tunang bulan tahun ni..hik2...tapi sebelum tu nak beli sony BRAVIA dulu bulan 4 ni...hehe...i got fren in SONY Penang...=)World Cup ooo bulan 6..!!=) kena ada tv besar...baru best tengok.

cik yana said...

poo

i kalo mkn nasi tak leh sikit2..hehe..melantak sungguh2..sbb tu better tak amik trus but ganti sumber karbohidrat tu dgn mee or etc..lgpun i kalo mkn nasi, asyik sembelit..hehe..dulu da penah try tak mkn nasi beberapa bulan,it's work..mungkin cara setiap org tak sama..=0
neway,thanks for the onfo about tangga tuuu..hehe=)

cik yana said...

atan love.

love u too dear..=) hehe..sama2 la kita doa okeh moga2 impian melangkah ke peringkt pertama jadi kenyataan..can't wait=)

beli sony??hehe,,up to u dear..nnt leh tumpang tgk setahun 6 blan lg ek.ngeh2

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com