Followers

Saturday, January 23, 2010

79.diet cara Rasulullah S.A.W

selamat pagi..err..da pagi???? agagaga

tak sedar da pagi rupanya..4.07am..phewwww!

tak ngantuk ke cik yana oiiii..cik yana ni sejak jadi penganggur bertauliah ni, siang tido malam berjaga..isk..tak bagus sunggoh perangai camni. abis la kalo encik kekasih tau,mmg kene tadah telinga je nnt..hehe! opppss!

saje je tgk2 email td and jumpe satu email ni.. mengenai diet cara Rasulullah S.A.W.. apa yg saya dpt dari email ni, bahawa Rasulullah tak pernah sakit perut sepanjang hayatnya.apa kata kita ikut cara diet ni, tak payah dah mkn pil2 kurus yg belum tentu selamat tu..oppss..hehe..meh kite tgk ape ye..

  • Jangan makan SUSU + DAGING
  • Jangan makan DAGING + IKAN
  • Jangan makan IKAN + SUSU
  • Jangan makan AYAM + SUSU
  • Jangan makan IKAN + TELUR
  • Jangan makan IKAN + DAUN SALAD
  • Jangan makan SUSU + CUKA
  • Jangan makan BUAH + SUSU CTH :- KOKTEL
  • JANGAN MAKAN BUAH SELEPAS MAKAN NASI , SEBALIKNYA MAKAN BUAH TERLEBIH DAHULU, BARU MAKAN NASI.
  • TIDUR 1 JAM SELEPAS MAKAN TENGAHARI.
  • JANGAN SESEKALI TINGGAL MAKAN MALAM . SESIAPA YG TINGGAL MAKAN MALAM DIA AKAN DIMAKAN USIA DAN KOLESTEROL DALAM BADAN AKAN BERGANDA.
Dalam kitab juga ada melarang kita makan makanan darat bercampur dengan makanan laut. Nabi pernah menegah kita makan ikan bersama susu. di kuatiri akan cepat mendapat penyakit. Ini terbukti oleh saintis yang menjumpai dimana dalam badan ayam mengandungi ion+ manakala dalam ikan mengandungi ion-, jika dalam suapan ayam bercampur dengan ikan maka terjadi tidakkan balas biokimia yang terhasil yang boleh merosakkan usus kita. 

 
 
 
 

5 comments:

sasha* said...

lunch hour sejam je.cmne nk tido sejam lepas mkn ni yang :P

cik yana said...

sasha

maybe take a nap kot..hehe..kt meja opisss..hehe

LanaBusyBee said...

hi yana..hurm, penah terpikir tak kita makan puding cocktail tu, susu campur dgn buah2 tu kan, xleh sebenarnya kan...aaaish kesian la perut2 kita ni kan hehehe

cik yana said...

lana

hehe..tu la..tp kite dah tau ni, kalo bleh elakkan la..hehe..yana pun slalu minum teh ais then mkn dgn lauk.kan susu tu..hehe

LanaBusyBee said...

a'a kan, teh ais, alaaa pasni tukar la plak, minum sirap limau hehehe

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com